Småtroll 0 - 3 år

«I barnehagen skal alle barna oppleve å bli sett, forstått, respektert og få den hjelp og støtte de har behov for. Barnehagen skal aktivt legge til rette for omsorgsfulle relasjoner mellom barna og personale og mellom barna, som grunnlag for trivsel, glede og mestring» (Rammeplanen).

På småtroll  er vi opptatt av og har stort fokus på at alle barn skal føle seg trygge.

For at barna skal bli trygge er det viktig å bygge gode relasjoner, vi bruker mye tid sammen i daglige aktiviter og rutinesituasjoner. Barna skal erfare at vi er trygge, gode og omsorgsfulle voksne som hjelper, støtter, trøster og motiverer de i barnehagehverdagen.

Vi tilpasser hverdagsaktivitetene våre etter barnas alder og behov slik at de får erfaringer som fremmer deres utvikling.